تأکید هیأت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر افشای« رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از از شبکه‌های خبری و رسانه‌های عراقی + تصاویر اولین تیزر فیلم موردانتظار «مگالوپولیس» (Megalopolis) فرانسیس فورد کاپولا انتشار تریلر جدید سریال Star Wars: The Acolyte + عکس و فیلم حکایت موش‌های هم‌افزا و گربه سوءاستفاده‌چی یادی از زنده‌یاد احمد گلچین معانی، شاعر، ادیب و پژوهشگر| گلچین گلزار ادب نشست گفت‌وگومحور با عنوان «مربیان و معلمان، پنجره‌هایی به سمت دانایی» پژمان جمشیدی و سام درخشانی با «تگزاس ۳» به سینما‌ها می‌آیند + زمان اکران گرد پیری بر چهره حامد بهداد + عکس پیکر زنده‌یاد «مسعود اسکویی» راهی خانه ابدی شد + عکس نبض سینما و تلویزیون در دست مشهدی‌ها
سرخط خبرها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: در اغتشاشات اخیر، نیروی انتظامی مظلوم واقع شد

  • کد خبر: ۱۴۳۷۸۸
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: در اغتشاشات اخیر، نیروی انتظامی مظلوم واقع شد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در اغتشاشات اخیر، نیروی انتظامی ما مظلوم واقع شد و چون نمی خواست مقابله کند و رفتار خشن نشان دهد، خودش دچار خشونت شد و تلفات زیادی دادند.
به گزارش شهرآرانیوز، در همایش «جوانمرد قرآنی» و تجلیل از «محمدرضا جاهدی نیا» حافظ قرآن و معلم جوانمرد که امشب در تالار نور مشهد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «سید سعیدرضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در سخنانی راستگویی این معلم قرآنی جوانمرد را مورد تحسین قرار داد و گفت: اگر حافظ و قاری قرآن باشیم و مقامات و جایگاه های ملی و بین المللی هم کسب کنیم و در مقابل، عامل به قرآن نباشیم، چیزی به دست نیاورده ایم.
وی افزود: رفتار «محمدرضا جاهدی نیا» ما را به یاد روزهای جنگ می اندازد. به یاد افرادی که از عنوان ها و از دیده شدن فرار می کردند. آن نسل بودند که شخصیت هایی مثل سردار سلیمانی عزیز در میان آنها ظهور و بروز کرد.
عاملی خاطرنشان کرد: باید به جامعه قرآنی تبریک گفت که نماد و نمونه ای اینچنین در این جامعه ظهور و بروز پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: البته کسی که با قرآن انس گرفته، از این روحیه برخوردار است و اگر چنین اتفاقی برای بقیه حافظان قرآن ما هم فراهم شود، چنین موضوعی برای آنها دور از دسترس نیست.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: در اغتشاشات اخیر، نیروی انتظامی مظلوم واقع شد

راستگویی در محیط خانواده شکل می گیرد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: ما بسیار به این نیاز داریم که فرهنگ راستگویی را در جامعه ترویج کنیم و راه هایی را دنبال کنیم که جامعه اسلامی بتواند جامعه راستگو باشد.
وی تاکید کرد: این مسیر نیازمند به یک فرهنگ اجتماعی و آموزش و پرورشی است که از بدو کودکی، راستگویی را به عنوان یک اصل اساسی زندگی بیاموزد.راستگویی در نخستین جایی که شکل می گیرد، در محیط خانواده است.

در محیط اجتماعی از ایجاد سختگیری های بیجا پرهیز کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اموری که موجب راستگویی می شود، این است که ما در محیط اجتماعی از ایجاد سختگیری های بیجا پرهیز کنیم.
وی افزود: در فضای سیاسی این موضوع بسیار متداول است که کسی که در ذیل یک مسئول قرار می گیرد، باید تمجید کند و دائما مطالبی بر زبان بیاورد که چندان هم پایه و اساس ندارد. از ترس این که مبادا مورد توجه قرار نگیرد و در حاشیه بماند.
عاملی تاکید کرد: ما باید در جامعه به دروغ گویان امتیاز منفی و به راست گویان امتیاز مثبت بدهیم. در برخی از فرهنگ ها اگر دروغ کسی مشخص شود، او از مسئولیت خود عزل می شود. دروغ گویی به خصوص در میان مسئولان باید امتیاز منفی باشد و دروغگو باید محرومیت اجتماعی داشته باشد تا بتواند به یک نماد برای تشویق راستگویان تبدیل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در جاهایی از نسل جدید دچار دلخوری می شویم و آن، جایی است که خیلی بی تعارف حرف می زنند. البته بی تعارف حرف زدن بد نیست. هر چند باید توام با احترام و ادب باشد. ولی پرهیز از رفتارهای تصنعی باید زندگی ما را به خود اختصاص دهد.

«زن، زندگی، آزادگی» به جای «زن، زندگی، آزادی»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح برخی شعارها در فضای عمومی کشور خاطرنشان کرد: به نظر من شعار «زن، زندگی، آزادی» که امروز داده می شود، شعار دقیقی نیست. به نظر من به جای آن که برخی از متدینین آن را به گونه ای تفسیر کنند، باید گفته شود «زن، زندگی، آزادگی».
وی تاکید کرد: آزادگی محصول مبارزه با نفس است. آزادی در یک وجه می تواند محصول رها کردن نفس باشد. انسان اگر نتواند نفس خود را مهار کند، نفس به او غلبه می کند.

یکی از خطاهای بزرگ ما، عدم توجه به دوران کودکی است

عاملی در ادامه سخنان خود به اهمیت دوران کودکی اشاره کرد و گفت: از نظر نظام تعلیم و تربیت، طلایی ترین دوره تعلیم و تربیت «کودکی» است. متاسفانه یکی از خطاهای بزرگ ما در این سالها، عدم توجه به دوران کودکی است. دوره ای که طلایی ترین دوره یادگیری انسان است.
وی تاکید کرد: اگر تربیت در دوران کودکی شکل بگیرد، تقویت پیدا می کند.

تبدیل «ما نمی توانیم» به «ما می توانیم»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در دیدار رهبر انقلاب اسلامی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایشان فرمودند ما یک سری گزاره های غلط فرهنگی داریم که باید تبدیل به گزاره های درست شوند.
وی افزود: یکی از این گزاره های غلط «ما نمی توانیم» است که باید به گزاره «ما می توانیم» مبدل شود. این هم برنامه ریزی می خواهد.

تکلیف کسانی که مدیریت شده دشمنی می کنند، جدا است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر، نیروی انتظامی ما مظلوم واقع شد و چون نمی خواست مقابله کند و رفتار خشن نشان دهد، خودش دچار خشونت شد و تلفات زیادی دادند.
وی افزود: بنا بر مماشات بوده و بر این بوده که این فضا با مسالمت حل شود. عاملی تاکید کرد: البته تکلیف کسانی که مدیریت شده دشمنی می کنند، جدا است و حتما نیاز است که با آنها برخورد شود و جامعه از وجود آنها پاک شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->